M5Portal.com
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenord

Registrera

Glömt ditt lösenord?
Välj tema: 
Välj språk:

Hem  Portal  M5 Forum    | E28 M5  | E34 M5  | E39 M5  | E60 M5  | F10 M5 
Aktiva ämnen (16) | Omröstningar (0) | Medlemmar | Onlineanvändare
Senaste ämnen | Sök
 Alla forum
 M5-forum för allmän diskussion
 M5 projekt
 Jag ska bara...Projekt slutföra pågående projekt

Du måste vara inloggad för att se alla svar.
Om du inte har registrerat dig så gör det här.
Nästlad vy
Författare Ämne  
dawwe

Status: offline

Postat - 2017/01/08 :  18:35:43 Visa profil Besök dawwe's hemsida Sänd dawwe privat meddelande Lägg dawwe till kompislistan
Korta varianten: Har två "projekt" i gång. Ena väldigt långdraget, men "nästan klart". Är ju "bara" att städa bilen grundligt, hiva i den saknade inredningen, montera innerskärmar o lite annat utvändigt. Bilen en M3 E36.

Men jag börjar med en M5 E39. Den 23 december fick jag tillbaka den från lack. En så gott som "tom" bil med endast förarstol. Det första var att montera de yttre dörrhandtagen, följt av dörrsprintar o annat absolut nödvändigt. Nedan lite bilder hur det ser ut "just nu".

Kabelstam baklucka "under arbete"

Återmontering av vindrutespolning "under arbete"

Därefter åkte "allt" ut ur bagage-utrymmet, klädselpaneler, batteribaljan osv. Allt rengjordes, därefter återmontering...Nedan lite hur det såg ut efter att jag dammsugit...Numera är det mesta återmonterat, till o med hatthyllan och "sub-woofern" har hittat tillbaka...Några paneler väntar jag med att återmontera då bakre kofångaren är endast monterad "provisoriskt".

Därefter så dammsögs kupen, noga...Sedan kom jag på att "det vore ändå bra att montera ur det mesta i skinnväg..." Sagt o gjort ! Så just nu är det inte mycket till bil... Planen är att återmontera instrumentpanelens nedre delar på onsdag, för då borde skinnvårdsmedlet var helt super torrt...

Jag kommer blåsa rent från damm under instrumentpanelen så gott det går, och dammtorka lite utan att balla ur. Sedan dammsugning igen. O först därefter skall "allt" tillbaka.

Redigerat av - dawwe den 2017/01/08 19:39:22

Land: Hungary  ~  inlägg: 1892  ~  Medlem sedan: 2007/02/15  ~  Senaste besök: Idag Varsko moderator 
  Ämne  

Hoppa till:

M5Portal.com © www.m5portal.com Gå till toppen av sidan...
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000