M5Portal.com
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenord

Registrera

Glömt ditt lösenord?
Välj tema: 
Välj språk:

Hem  Portal  M5 Forum    | E28 M5  | E34 M5  | E39 M5  | E60 M5  | F10 M5 
Aktiva ämnen (4) | Omröstningar (0) | Medlemmar | Onlineanvändare
Senaste ämnen | Sök
 Alla forum
 M5-forum för allmän diskussion
 M5 projekt
 dawwe - M5 3,8 -94 (totalrenovering)

Du måste vara inloggad för att se alla svar.
Om du inte har registrerat dig så gör det här.
Nästlad vy
Författare Ämne  
dawwe

Status: offline

Postat - 2009/05/18 :  01:03:07 Visa profil Besök dawwe's hemsida Sänd dawwe privat meddelande Lägg dawwe till kompislistan
60 mil med kompl. nytt EDC-chassie + xtra allt

Nyss hemkommen med bilen efter en "liten" renovering...Tror de flesta här vet att ALLT är nytt i chassiet, till sista bussningen. Första kommentaren när vi kollade under bilen var: "Satan den e ju som ny!". Verkstaden hade verkligen gjort ett mycket bra jobb, bakvagnsbryggan/bärarmarna var ordentligt slipade o självklart "målade" svarta...Hade inte förväntat mig att de/han skulle göra det så noga, blev lite förvånad faktiskt, alltid kul med positiva överraskningar. Andra kommentaren kom från min bror: "Ska den va så jävla hög?". Japp bilen ÄR högre nu, gissar på ca 2cm högre än tidigare. Dämpningen då? Tja den är väl som den ska antar jag: Jämfört med det gamla chassiet så är "P" läget gissnigsvis 25-30% "stramare", "S" läget känns ungefär samma...Skillanden mellan "P" och "S" upplever jag som MINDRE numera...Jag brukar köra i "P" läget o kommer fortsätta med det.
Har ju som bekant tyckt mig känna små "vibbar" ibland, misstänkte ev "vriden" kardan eller obalans i densamma, eller kanske obalans i drivaxlarna...Så det sitter sprojtans ny kardan + drivaxlar...Blev det nån skillnad då?? Nää....De små "vibbarna" sitter i de stenhårda 19" tummarna, som även har fått ståplattor misstänker jag för nu när det gick undan på hemvägen har de "rundat" till sig nästan 100%, min gissning är att "mjukare" än så här går det inte med 19"...
Slutsats: Det gamla chassiet var helt OK, men absolut inte som ett nytt. Var det värt alla pengar för den realtiva lilla skillnaden då? Hm...ärligt talat: Tveksamt. Om jag är nöjd med renoveringen i sin helhet då? Svar Ja, men med facit i hand hade det inte varit nödvändigt med att byta dämpare o allt, det enda som verkligen var kasst var casterbussningarna vilket man såg klart o tydligt...
Jag vet inte om personen/verkstaden som "renoverade" bilen håller till här men jag vill framföra ett stort tack för ett väl genomfört arbete, kan varmt rekommendera denna verkstad om man nu vill att bilen blir omhändertagen på samma sätt som om det var verkstadsägarens egna "pärla". Priset för allt detta då?? Utan att nämna vad det kostade så är jag mycket nöjd med priset, vågar till o med påstå att det var billigt, speciellt med tanke på hur snyggt allt ser ut...

Redigerat av - dawwe den 2009/05/18 01:51:22

Land: Hungary  ~  inlägg: 1908  ~  Medlem sedan: 2007/02/15  ~  Senaste besök: Idag Varsko moderator 
  Ämne  

Hoppa till:

M5Portal.com © www.m5portal.com Gå till toppen av sidan...
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000